Ilość ofert w bazie: 4543
ostatnia aktualizacja: 2018-06-26
Mamy największą
ofertę biur w Warszawie!
  • Doradzimy najlepsze biuro
  • Wynegocjujemy najtańszy czynsz
  • Załatwimy wszystkie formalności
Zadzwoń, skorzystaj z naszych usług
i odbierz prezent:
Tablet!
Szczegóły w regulaminie
Zadzwoń,
bezpłatnie przedstawimy
Ci pełną ofertę:
509 ... wyświetl
Certyfikaty ekologiczne nowy standard czy wymysł deweloperów
Wynajmij najlepsze biuro
dzięki naszemu Doradcy
ds. nieruchomoœci.
Certyfikaty ekologiczne – standard czy wymysł deweloperów
Obecnie niewiele ponad 400 budynków biurowych w Polsce posiada lub jest w trakcie uzyskiwania wielokryterialnego certyfikatu ekologicznego. Do najpopularniejszych w Polsce należą brytyjski BREEAM lub amerykański LEED. Standardem już jest, iż nowoczesne biurowce klasy A zlokalizowane w największych miastach posiadają taki certyfikat. Odpowiedź na pytanie jakie korzyści płyną z jego posiadania jest dość złożone bowiem zalety czerpią zarówno właściciele takich obiektów jak i najemcy.
Przede wszystkim ideą eko-certyfikacji jest przewyższanie obowiązujących już standardów i norm co przekłada się na lepsze funkcjonowanie obiektu w obszarach objętych certyfikatem aniżeli w budynku, który takiego certyfikatu nie posiada. Z perspektywy najemcy jedną z najważniejszych zalet jest obniżenie kosztów działalności firmy wynikających z oszczędności użytkowania wody czy energii. Równie istotne jest zwiększenie produktywności pracowników dzięki lepszemu środowisku pracy m.in. wykorzystaniu materiałów nie wpływających niekorzystnie na zdrowie użytkowników budynku, lepszemu systemowi filtracji powietrza czy też możliwości dostosowania parametrów termicznych w zgodzie z ich preferencjami. Dzięki temu znacząca spada liczba pracowników przebywających na zwolnieniach lekarskich. Inną – nie mniej istotną – sprawą jest wizerunek firmy jako potencjalnego pracodawcy. Szczególne znaczenie ma to w przypadku młodszych osób, których świadomość ekologiczna jest wysoka. Podejście do zrównoważonego budownictwa i ekologii pozytywnie wpływa na wizerunek firmy oraz zwiększa jej szanse na przyciągnięcie potencjalnie atrakcyjnej kadry.
Natomiast z punktu widzenia dewelopera / inwestora pierwszą z korzyści wynikających z zastosowania certyfikatu jest czytelny i obiektywny system oceny określający standard jakiego można się spodziewać po certyfikowanym budynku a także pewność, iż deklarowane wartości mają odzwierciedlenie w stanie faktycznym. W celu otrzymania certyfikacji ocenie zostaje poddana dokumentacja projektu oraz proces budowy wykonany przez organizacje zewnętrzne. Kolejną zaletą jest przyciągnięcie korporacyjnych, dużych najemców – dzieje się tak ponieważ najemca mając do wyboru obiekt o podobnym standardzie i lokalizacji w znakomitej większości wybierze budynek certyfikowany mając na uwadze lepsze funkcjonowanie firmy. Posiadanie ekologicznego certyfikatu jest także niewątpliwym atutem przy sprzedaży nieruchomości – pozwala na dostarczenie stronom transakcji rzetelnej informacji a i niekiedy stanowi swoisty argument przy ewentualnych negocjacjach finansowych.

źródło: Wood Lark Group Sp. z o.o. Sp.K.
Wyszukaj biuro:
Zgłoœś swoje biura
do wynajęcia:
Bezpłatnie!
Imię i nazwisko
Telefon
Portal OkazjeBiur.pl powstał w celu przybliżenia Państwu rynku nieruchomości komercyjnych. Nasz Zespół pracuje z myślą o przedstawieniu najbardziej atrakcyjnych budynków oraz powierzchni biurowych do wynajęcia w Warszawie. Naszym celem jest profesjonalna prezentacja nieruchomości komercyjnych oraz umożliwienie podmiotom zainteresowanym wyselekcjonowania najlepszych obiektów i zrealizowania najkorzystniejszych kontraktów. Prezentujemy najlepsze oferty

biur do wynajęcia w Warszawie

z uwzględnieniem dzielnic: Bemowo, Białołęka, Bielany,

Mokotów

, Ochota, Praga Południe, Praga Północ, Śródmieście, Ursus, Ursynów, Wilanów, Włochy, Wola, Żoliborz.